Persberichten

Een goed persbericht bevat de juiste woorden, die ik voor je kan schrijven.

Een persbericht schrijven is gedoe

Persberichten zijn vaak een ondergeschoven kindje. Je wil wel graag door je doelgroep worden gevonden, maar je wil er ook zo weinig mogelijk tijd en geld aan kwijt zijn. Dus verzend je een standaard mailtje met de kop persbericht naar alle media in je contactenlijst en that’s it. Grote kans dat het persbericht linea recta in de prullenbak belandt. Gevolg: je probeert het niet eens meer, want het levert niks op.

Het volgende is aan de hand:

  • Je vindt het schrijven van persberichten zonde van je tijd.
  • Je hebt geen verstand van het schrijven van persberichten.
  • Je vindt het uitbesteden van het schrijven van je persberichten te duur.
  • Journalisten zien geen nieuwswaarde in de persberichten die je ze stuurt.
  • Je persberichten lijken te veel op reclame.

Wat nu als ik jouw persberichten schrijf?

Nooit meer zelf zoeken naar de juiste woorden om je product of dienst bij de media onder de aandacht te krijgen. Niet meer het gevoel hebben dat de mailtjes die je naar je perscontacten stuurt volkomen nutteloos zijn. Ik ga met liefde op zoek naar de juiste woorden voor jouw product of dienst.

Jouw persberichten zijn voortaan:

  • Voorzien van een aantrekkelijke kop en openingszin.
  • Foutloos geschreven met een duidelijke nieuwswaarde.
  • Aangepast aan je doelgroep.
  • Oprolbaar (belangrijkste informatie eerst).
  • Niet te verwarren met reclame.
  • Een goede investering.

Annick is een fijn persoon om mee te werken, ze is hands-on, snel, flexibel en werkt goed met deadlines. Haar teksten passen perfect bij mijn verschillende merken en zijn niet alleen taaltechnisch in orde maar laten ook haar creativiteit zien. Ik zal zeker nog vele projecten met Annick oppakken.

 

Maartje Noordeloos, eigenaar Maartje PR

Hoe ik te werk ga

Om op te vallen, moet elk persbericht voldoen aan een bepaalde structuur. Als voormalig journalist weet ik precies wat nieuwswaardig is en wat niet, en op welke manier die nieuwswaardigheid door een journalist wordt gedetecteerd. Zo verklein ik de kans dat jouw persbericht direct in de prullenbak belandt.

1

Stap één

In een kennismakingsgesprek bepalen we jouw doelgroep, doel en mogelijke onderwerpen.

2

Stap twee

Ik kom met een voorstel voor een PR-strategie bestaande uit een bepaald aantal persberichten.

3

Stap drie

Bij akkoord, lever jij de belangrijkste informatie aan per mail aan de hand van een checklist.

4

Stap vier

Ik ga aan de slag met het eerste persbericht om de tone of voice van jouw bedrijf te bepalen.

5

Stap vijf

Als de tone of voice is gefinetuned, dan gebruik ik dit als basis voor de rest van jouw persberichten.

6

Stap zes

Ik lever jou een compleet oprolbaar persbericht aan met een duidelijke Wie, Wat, Waar, Wanneer, Waarom en Hoe.

7

Stap zeven

Jij verstuurt het persbericht naar jouw mediacontacten.

De pakketten

Het laten schrijven van een persbericht kan behoorlijk duur zijn. Via Google kom je tarieven tegen tussen de 125 en 300 euro. En dan heb je nog maar één persbericht, oftwel één speld in een hooiberg. Daarom bied ik pakketten aan waarbij je meerdere persberichten afneemt. Zo houd ik de kosten per persbericht laag en werk jij aan je zichtbaarheid.

Brons

€ 249,- excl. btw

– 5 persberichten
– à 50 euro per bericht
– 3 maanden geldig
– Telefonische/Skype kennismaking (30-45 minuten)
– Checklist voor aan te leveren informatie
– Een correctieronde

Zilver

€ 449,- excl. btw

– 10 persberichten
– à 45 euro per bericht
– 6 maanden geldig
– Telefonische/Skype kennismaking (30-45 minuten)
– Checklist voor aan te leveren informatie
– Een correctieronde

Goud

€ 799 excl. btw

– 20 persberichten
– à 40 euro per bericht
– 6 maanden geldig
– Telefonische/Skype kennismaking (30-45 minuten)
– Checklist voor aan te leveren informatie
– Een correctieronde